قدم های کانون "محبان الزهرا(س)" اسفراین برای پیوند مدرسه و مسجد/ ورود مدارس به آموزش های "زندگی پویا"
قدم هاي کانون "محبان الزهرا(س)" اسفراين براي پيوند مدرسه و مسجد/ ورود مدارس به آموزش هاي "زندگي پويا"

قدم های کانون "محبان الزهرا(س)" اسفراین برای پیوند مدرسه و مسجد/ ورود مدارس به آموزش های "زندگی پویا"

مدير کانون فرهنگي هنري محبان الزهرا سلام الله عليها اسفراين از برگزاري کارگاه هاي سواد رسانه و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ويژه دختران دانش آموز به همت کانون مسجد و با همکاري معاونت پرورشي آموزش و پرورش اين شهرستان خبر داد.
شناسه خبر : 53086 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین، به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این باره گفت: طی تفاهم نامه ای با معاونت آموزش و پرورش این شهرستان طرح آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان و و الدین با هدف پیوند مسجد و مدرسه تا کنون  هفت کارگاه آموزشی  در مدارس مختلف برگزار شده است.

 

 

وی افزود: این کارگاه ها با محوریت آموزش سواد رسانه و پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی و ورود به پلتفرم های خارجی، ویژه نوجوانان در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم انجام گرفته است.

 

وی اعلام کرد: این کارگاه ها در مدرسه بصیرت، هنرستان امام رضا(ع)، مدرسه شبانه روزی "شهید بهشتی"، هنرستان دخترانه نمونه رشد، مدرسه دخترانه مظاهری تا کنون اجرا شده است.

 

وی همچنین گفت: شب گذشته نیز دانش آموزان مدرسه حکیمه با مباحث سواد رسانه و آگاهی از نتایج مخرب استفاده ناآگانه از فضای مجازی آشنا شدند.

 

امیری در ادامه به برگزاری کارگاه ویژه والدین و مختص مادران نیز اشاره کردو گفت: در این راستا کارگاهی آموزشی نیز ویژه والدین عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها اسفراین نیز برگزار شده که با استقبال خوب رو به رو شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین،  استاد این کارگاه ها را حجت الاسلام «محمدرضا امینی فر»، از طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه معرفی کرد و در توضیحی تکمیلی افزود: این کارگاه ها از سلسله کارگاه های طرح آموزشی "زندگی پویا" است که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی طراحی و با تلاش های این کانون اجرا شد.

 

ناگفته نماند؛  کارگاه آموزشی " زندگی پویا" از طرح های تدوین شده و اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است که با هدف آموزش مهارت های زندگی شامل  آگاهی های قبل از ازدواج، تربیت فرزند، سواد رسانه  و مهارت های زندگی با همکاری کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود. که در فصل جدید  و از مهرماه، با تبیین سبک زندگی اسلامی به قوت برنامه ریزی و در حال برگزاری است.

 

پایان/